hoezo huiswerk?

Meester, ben je echt zo bang?

Zo bang dat ik niets zal leren?

Bang dat als ik speel

Een domme jongen wordt?

Juf , wat denk je dat ik leer

Als ik met mijn lego bouw?

Of monopoly speel met paps,

Of blokfluit speel, of dans?

Waarom meester,

Krijg ik huiswerk mee?

Waarom juf,

Moet ik thuis ook nog op jouw manier werken?

Waarom pap,

Denk je dat huiswerk belangrijker is

Dan al die andere dingen in mijn leven?

Mag ik dan tenminste ná schooltijd

De dingen op mijn manier doen?

copyright VOF Artimedes, H. de Vos-Beckers, December 2012

~ door hannahdvb op december 9, 2012.

Geef een reactie

 
